dinsdag 7 december 2010

Diva

Zo voelde ik me vandaag. Een diva.
We kregen een verbluffende sessie stijldans.
Stap voor stap werden we ondergedompeld in de wals. Eens ik en Dorien, mijn danspartner, de individuele stappen onder de knie hadden konden we beginnen aan het echte werk. Maar dat was helaas iets moeilijker. De basispas aan de forward koppelen ging nog vlot, maar eens we met de reverse begonnen sloegen we alles door elkaar. Je moet je echt concentreren terwijl je aan het dansen bent en er natuurlijk ook voor zorgen dat je op de maat van de muziek beweegt.
Een hele klus die we na de 2 uur nog niet onder de knie hadden. Maar we hebben ons voorgenomen om in de kerstvakantie verder te oefenen zodat we op nieuwjaarsavond kunnen schitteren op de Zeelse dansvloer. Onze eigen missie.
Ik vond het vermoeiend, maar dan eerder mentaal dan fysiek omdat je aan 100 dingen tegelijk moet denken. Maar wel enorm leuk, het gaf me zin in meer!

Ook de opera-sessie was eens iets anders. We leerden onze ademhaling en stem anders gebruiken en mochten ons eens laten gaan op een echt opera-stuk. Gelukkig dat we zo'n goede muzikale ondersteuning kregen van Mieke, diegene die de sessie leidde. Zonder haar had het waarschijnlijk nooit zo goed geklonken.
Als afsluiter kregen we nog een stuk uit de opera 'Werther' te zien. Het was echt prachtig. Ik kreeg nog meer zin in de opera van woensdag. Tegen alle verwachtingen in geniet ik echt van het hele opera-gebeuren.
Ik kijk uit naar mijn eerste opera-ervaring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten